No-show beleid

In onze praktijk hanteren wij een no-show tarief, de reden hiervoor is dat we merken dat mensen hun afspraken soms niet nakomen. We hebben de tijd hard nodig (om andere patiënten te kunnen helpen) dus hopen we hiermee te voorkomen dat mensen niet naar hun afspraak komen.

Wat is het no-show tarief?
Het no-show tarief is een bedrag dat in rekening wordt gebracht bij het niet nakomen van de afspraak. Welk bedrag dit is hangt af van de duur van het ingeplande consult, de bedragen die in rekening worden gebracht zijn de passantentarieven van het desbetreffende jaar.

Wanneer het no-show tarief?
Een keer een afspraak vergeten is menselijk en hier hebben wij dan ook begrip voor.
– Bent u een afspraak vergeten dan zullen we in de week erna contact met u opnemen.
– Bent u al meerdere keren de afspraak vergeten dan brengen wij het no-show tarief in rekening. Bij de 2e keer de afspraak niet nakomen sturen wij u per post een nota, wanneer hier niet op wordt gereageerd zult u nogmaals een nota ontvangen. Reageert u op beide nota’s niet dan zullen we u bij de eerstvolgende afspraak nogmaals attenderen en moet het bedrag contant worden betaald bij de assistente.

Let op: De nota met het no-show tarief wordt NIET vergoed door uw zorgverzekeraar!