• Telefoonnummer0475-591505
  • Kraaiakkerweg 35a6081EK Haelen

Gastenboek

Onderstaand gastenboek is bedoeld voor patiënten die graag hun mening over onze huisartsenpraktijk willen achterlaten. Er zal door de artsen echter in principe niet inhoudelijk gereageerd worden op onderstaande berichten. Bovendien adviseren wij om medisch inhoudelijke vragen niet hier te stellen, maar hiervoor een afspraak te maken op het spreekuur.

Tevens behouden wij ons het recht voor om onderstaande reacties inhoudelijk te wijzigingen (met vermelding aard/reden hiervan) indien wij deze te onfatsoenlijk/onacceptabel achten.

Schrijf een nieuw bericht voor het Gastenboek

 
 
 
 
 
 
 
 
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt in het gastenboek nadat we het beoordeeld hebben.
We behouden het recht voor berichten te wijzigen, te verwijderen of niet te publiceren.
27 berichten.
Eric Deckers schreef op 11 september 2018 om 18:00
Met betrekking tot onderstaand bericht wil ik het volgende toelichten: Het is helaas inderdaad zo dat vlak na een vakantie de drukte zowel aan de telefoon als ook in de praktijk zelf nóg groter is dan gebruikelijk. Aan dergelijke piekbelastingen kan een telefoonsysteem niet altijd voldoen en zullen lijnen dan overbelast raken. Dat wachten en/of vaker in moeten bellen erg vervelend is kan ik uit eigen ervaring beamen als ik verzekeraars, andere zorgverleners of instanties probeer te bereiken om zaken voor mijn patiënten te regelen. Vaak zijn de wachttijden dan erg lang of komt er in het geheel geen contact tot stand. Normaliter is dit gelukkig bij ons niet het geval, dat het systeem op de 2e dag na de vakantie helaas mogelijk overvraagd wordt kan ik echter begrijpen. Het huidige telefoonsysteem kan geen \"eerlijke wachtrij\" voorzien en het contact wordt bij overbelasting door het systeem (en natuurlijk niet door onze assistentes) verbroken. Voor spoedsituaties voorziet onze centrale trouwens in een spoedlijn. Wellicht goed nieuws is: bovenstaand probleem hadden wij natuurlijk zelf ook al bemerkt en hierop vanzelfsprekend ook aktie ondernomen. Binnenkort zal de door ons bestelde nieuwe telefooncentrale in gebruik genomen kunnen worden, deze zal (nog) meer kunnen dan de huidige. Het is echter niet alleen een zaak van meer lijnen, deze lijnen zullen ook door deskundige personen beantwoord moeten kunnen worden. Ik heb trouwens gecheckt of alles uiteindelijk verder goed verlopen is en zag dat (ondanks de genoemde grote drukte) voor dezelfde dag nog een afspraakplek gecreëerd is kunnen worden. Uit Uw bericht kan ik dit niet afleiden maar ik kan me voorstellen dat hieromtrent grote tevredenheid zal bestaan?
van de ven schreef op 11 september 2018 om 14:42
ik heb aangegeven dat de praktijk zeer slecht telefonisch bereikbaar is ,vooral na een vakantie periode.(ik moest me niet met hun werkwijze bemoeien kreeg ik te horen) bedankt zover. je belt en krijgt een wachttoon en erna wordt de lijn gewoon verbroken! mits je er al tussen komt tenminste. \"mensen\" dit kan niet ,koop een fatsoenlijke telefooncentrale en zet de mensen in de wacht. lijn verbreken is nooit een optie en erg onprofessioneel advies ,doe er wat mee ,voor iedereen wordt het dan misschien iets dragelijker.
Eric Deckers schreef op 5 december 2017 om 19:07
Beste mw vd Eijnden, Onderstaand het bericht door ons ontvangen van KPN. Wellicht is er nu enig begrip voor de ontstane situatie. Met spoed hebben wij, tussen de normale werkzaamheden door, nog een noodverbinding via een ander netwerk weten te realiseren voor 1 telefoonlijn, want inderdaad: het zal maar dringend zijn...... Ik snap Uw verbazing over het geen telefonisch contact met ons kunnen krijgen maar vind het jammer dat het meteen negatief naar ons toe gebracht wordt terwijl wij geen schuld hebben aan de storing. =========== Geachte heer, mevrouw, Op dit moment is er een storing van vaste telefonie in ons netwerk bij u in de buurt. Wij vinden het erg vervelend dat u hierdoor mogelijk verminderde dienstverlening ervaart van bellen. Onze excuses hiervoor. Wanneer opgelost? Wij verwachten dat de storing op 05-12-2017 rond 16:00 uur is opgelost. Wij houden u per e-mail op de hoogte. Tips tijdens de storing ● De vaste telefoon werkt mogelijk niet tijdens het onderhoud. Gebruik in geval van nood uw mobiele telefoon om 112 te bellen. ● Hebt u een alarm dat via ons netwerk loopt? Dan werkt het alarm mogelijk niet tijdens het onderhoud. Vraag uw leverancier, bijvoorbeeld uw zorginstelling, wat u het beste kunt doen. Hebt u nog vragen? Kijk op kpn.com/storingsinfo voor actuele informatie. Wilt u op de hoogte blijven van storingen en onderhoud op de mobiele telefoon? Download dan de MijnKPN app op kpn.com/mijnkpnapp . Met vriendelijke groet, Jörg Kramer Directeur Klantenservice
van den Eijnden schreef op 5 december 2017 om 12:00
Beste, Ben vanmorgen al 45 min aan het bellen voor een afspraak (veranderen van tijd van de ene afspraak, Maar ik begrijpt niet het kan dat ik CONTINU de bezet toon krijg. Het zal maar dringend zijn................................. gr.
Eric Deckers schreef op 31 juli 2017 om 20:32
Beste Francien, Onderstaand heb ik Uw gastenboekbericht geplaatst waarbij ik, zoals op deze website gebruikelijk, de naam van de betreffende zorgverlener heb weggelaten. In het gastenboek kan een zorgverlener namelijk vanwege diens zwijgplicht niet inhoudelijk reageren op de melding. De betreffende zorgverlener is geen vast lid van ons team maar werkt als invallend waarnemer, o.a. ivm de extra drukte tijdens de vakantiewaarneming voor Uw eigen huisarts. Met een waarnemend huisarts bestaat mijnerzijds geen werkgever/werknemer-relatie en derhalve ook geen gezagsverhouding. Ik heb de collega wel ingelicht over het ontvangen van dit gastenboekbericht en het met hem besproken, ik hoop dat hij het op een goede manier met U oppakt/heeft opgepakt.
Francien schreef op 28 juli 2017 om 11:28
Ik wil even mijn hart luchten over t onfatsoenlijke behandelen van Dr [...]. Ik had een afspraak gemaakt voor vandaag (28/07/17, 8.45 uur) voor mijn gezicht. Woensdagavond had ik nl een of andere reactie ergens op gehad waardoor mijn gezicht vuurrood was geworden en ik helemaal onder de uitslag zat in gezicht en nek. Op de donderdag de afspraak gemaakt, kon vrijdag terecht. Op de donderdag zelf begon ik erg last te krijgen van mijn schouder waardoor ik geen auto meer kon rijden en later mijn arm gewoonweg niet meer omhoog kon. Aankleden lukt niet etc. (Waarschijnlijk slijmbeurs) Dus vrijdag kom ik bij [...], Geef uitleg over mijn gezicht, en krijg een zalf voorgeschreven. Daarna vraag ik of hij even naar mijn schouder wilt kijken. Al oogrollend zei hij dat ik maar een andere afspraak hiervoor moest maken. De afspraak voor mijn gezicht vond hij nl ook al twijfelachtig of dit niet kon wachten totdat mijn eigen dokter terug zou zijn van vakantie. Ik moest voor mijn schouder maar ibrufen 600 en paracetamol nemen. Hij heeft echt niet eens naar mijn schouder gekeken. Ik ben ook boos de kamer uitgelopen terwijl hij nog bezig was met zijn verhaal. Ik had ook echt t idee dat hij zijn werk niet met plezier uitoefent. Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt. Jullie moeten zelf maar even kijken of jullie er iets mee doen, maar ik ben het nu kwijt en laat het los...
Lisi Hochfilzeer-van de Kolk schreef op 16 mei 2017 om 19:48
Best team! Langs deze weg wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie hulp en adequaat handelen. Mensen die hier menen te moeten mopperen hebben,hoogstwaarschijnlijk, geen ervaringen opgedaan bij andere pratijken of ze horen thuis in de categorie: \"De beste stuurlui staan aan wal.\" Adieë! Lisi Hochfilzer
Eric Deckers schreef op 1 december 2016 om 11:12
Mensen klagen vaak over de (in het algemeen nog steeds zeer korte) wachttijden in de huisartsenpraktijk. Wellicht is onderstaande hierbij goed om te weten: Wat doet/moet een huisarts zoal? Doen van ca 25-30 consulten per dag tijdens spreekuur Rijden van visites Telefonisch spreekuur doen Controleren van (herhaal)recepten Overleg met/aansturen van assistentes/praktijkondersteuning somatiek en GGZ Beoordelen en behandelen van spoedsituaties tussendoor Schrijven van verwijsbrieven Invullen van aanvraagformulieren voor allerhande zaken Begeleiden van huisarts in opleiding, co-assistent en geneeskundestudenten Overleggen met specialisten Overleggen met andere eerstelijns-hulpverleners (fysiotherapie, logopedie, dietiste, wijkverpleegkundigen, apotheek etc.) Regelen van noodzakelijke spoedplekken op de vaak zeer lange wachtlijsten elders in de zorg Hulp bij oplossen problemen in wonen/zorg Ontvangen van artsenbezoekers Lezen/beoordelen van binnenkomende post/uitslagen van onderzoeken en hierop beleid opzetten Actueel houden van alle patiëntendossiers Doen van chirurgische ingrepen (Rijbewijs)keuringen Informatieverstrekkingen aan advocaten, verzekeringen en andere instanties Deelnemen aan vergaderingen/bijeenkomsten overdag en ‘s avonds Ca. 30 actieve diensten per jaar op de huisartsenpost in avond/nacht, weekend en op feestdagen Ca. 10 achterwachtdiensten per jaar op de huisartsenpost Tenminste 40 uur nascholing per jaar Bijhouden van vakliteratuur Onderhouden en zo nodig reparatie (regelen) van computers, telefooncentrale, medische apparatuur etc. Onderhouden en z.n. (laten) repareren van praktijkpand Regelen van vervanging bij ziekmeldingen/zwangerschappen personeelsleden Werkoverleg en (functionerings)gesprekken met personeel Gegevens aanleveren tbv accountant Gegevens aanleveren tbv verzekeraars Gegevens aanleveren tbv bank Gegevens aanleveren tbv “transparantie in de zorg”, “accreditatie van praktijken”, etc. Deelname aan ketenzorgprojecten Opzetten van nieuwe programma’s (EPD, ION-database, burgerservicenr etc.) Declaratieverkeer Contracten afsluiten met verzekeraars Werkgeverstaken algemeen (cadeaus voor verjaardagen/jubilea, kerstgeschenken etc etc) Opzetten praktijkgebonden verbeteringsprojecten Praktijkvoering steeds aanpassen aan weer nieuwe wet- en regelgeving, verzekeraarseisen etc Zo mogelijk buiten reguliere werktijden zelf bereikbaar zijn voor terminale patiënten in thuissituatie Etcetera etcetera.................. Andere factoren die het huisartsenvak qua drukte/zwaarte sterk beïnvloeden: Mensen blijven langer (vaak met ziekte/beperkingen) thuis wonen, dus: huisartsenzorg Mensen worden vroeger uit de vaak overvolle ziekenhuizen ontslagen, dus: huisartsenzorg Mensen staan vaak lang op een wachtlijst alvorens aangevraagde opname kan plaatsvinden, wonen tot dat moment nog thuis, dus: huisartsenzorg Enige tijd geleden is een deel van de geestelijke gezondheidszorg en een deel van de jeugdzorg overgebracht in de eerste lijn, dus: huisartsenzorg Momenteel is er een zeer grote schaarste aan wijkverpleegkundige zorg, vaak helemaal NIET te regelen of na zeer veel rondbellen pas. De patiënt is dan natuurlijk evengoed ziek/zorgbehoeftig of vaak zelfs terminaal, dus: huisartsenzorg. Wij vragen dan ook enig begrip van Uw kant als het eens niet allemaal meteen lukt. Mopperen mag, maar doe dit dan rechtstreeks tegen mijzelf en niet via via en zéker niet op mijn medewerkers. Ich höb (wie bekindj) eine breije rök! Eric Deckers
Nancy schreef op 30 november 2016 om 18:34
Vorige week woensdag naar het zh geweest voor een echo. Dezelfde middag de papieren afgegeven bij de assistente. Al meerdere malen gebeld of de dokter de echo beoordeeld heeft. Nu moet ik vrijdag terugbellenvoor de uitslag. Schandalig dat ik 1,5 week moet wachten.
Eric Deckers schreef op 26 oktober 2016 om 16:27
Bedankt voor deze reactie. Fijn dat we er samen toch goed aan zijn uit gekomen!
Mirjam Feder schreef op 26 oktober 2016 om 14:29
Beste huisarts, Bedankt voor de fijne uitleg en antwoorden op mijn vragen, in 2de instantie toch nog goed geholpen!
Mirjam Feder schreef op 25 oktober 2016 om 14:18
Beste huisarts, Allereerst goed dat ook negatieve berichtgeving in het gastboek verschijnt. Ik vind het overigens wel nodig dat de betrokken personen een cursus volgen op het gebied van communiceren. En dat het bij triage geen urgente klacht is, wilt niet zeggen dat het niet (bij mij) urgent is. Die beoordeling kan niet door de telefoon worden gemaakt! Het is blijkbaar noodzaak dat u uitlegt aan derden die dit gastenboek lezen, waarom ik niet goed ben geholpen. Het zou mij inziens een betere keus zijn geweest om de tijd te nemen die u heeft genomen in het opstellen van de uitleg, mij te woord te staan en om zo wellicht enige paniek te kunnen wegnemen. Dit had alleen al gekund door mijn vragen proberen te beantwoorden.
Eric Deckers schreef op 25 oktober 2016 om 11:07
Onderstaande reactie heb ik aangepast in die zin dat toespelingen op de persoon/naamsvermeldingen zijn weggelaten. Mijns inziens gaat het erom de ervaringen van patiënten te vermelden in het gastenboek en wil ik geen op personen gerichte commentaren plaatsen, als de betreffende persoon zijn/haar kant van de situatie niet kan vermelden. Zonder specifiek op de situatie te willen/kunnen ingaan wil ik in algemene zin hier laten weten dat vakantiewaarneming onzerzijds voor de eigen huisarts betekent dat alleen zaken die, om welke reden dan ook, niet kunnen wachten tot het moment dat de eigen huisarts terug is, door ons worden waargenomen. Bij triage (het maken van de urgentie-inschatting van een klacht) volgens de landelijk door huisartsen gebruikte NHG Triagewijzer blijkt in dit geval geen sprake van een urgente klacht. Het is dus veilig te achten en voor de continuïteit van de zorg zelfs beter te achten de betreffende problematiek met de eigen huisarts verder te vervolgen. Ik ken mijn praktijkassistentes allemaal al jaren en ken hun communicatieve vaardigheden. Ook bij drukte en in discussies met patiënten heb ik ervaren dat hun communicatie gepast blijft. Helaas blijkt Uw mening over hen anders te zijn. Wij houden ons aanbevolen voor verdere berichten in ons gastenboek, zowel positief als negatief. Eric Deckers.
Mirjam Feder schreef op 25 oktober 2016 om 10:34
Beste huisarts, Helaas ben ik niet goed geholpen. Omdat het niet mijn eigen huisarts betreft en deze met vakantie is kan ik niet met dringende vragen terecht en dit werd mij op schandalige manier duidelijk gemaakt door [...] en [...]. Dit lijkt me ver weg van de manier van werken bij een huisarts.
Joop Jacobs schreef op 16 april 2015 om 13:32
Met een acute hernia bracht ik 7 april een bezoek aan deze praktijk. Er werd direct gebeld naar de SEH Roermond en werd na een kort onderzoek opgenomen. Dezelfde avond MRI scan en n.a.v. deze scan is direct besloten de dag erna te opereren bij Atrium Heerlen. 8 april om 15.00 uur, 27 uur na het bezoek aan de huisarts lag ik al onder het mes. Mede door het snelle en accurate optreden van de huisarts ben ik na een geslaagde operatie weer op de been. Mijn dank aan alle betrokken partijen!
Karin Huijts schreef op 25 augustus 2014 om 14:40
Beste medewerkers van de praktijk, beste Erik, Een jaar of vier geleden heb ik bij jullie mijn co-schap huisartsgeneeskunde gelopen. Ik vond het een fantastisch vak en met name het enthousiasme van Erik was enorm aanstekelijk. Na mijn studie heb ik eerst 1,5 jaar als assistent bij de kindergeneeskunde gewerkt, maar het huisartsenvak bleef lonken. Per 1september mag ik dan ook starten met de opleiding tot huisarts, ik heb er enorm veel zin in! Tot mijn verbazing zag ik dat mijn co-schap maatje van toentertijd ook start met de huisartsopleiding! Bij deze wil ik jullie complimenteren met jullie goede werk als opleidingspraktijk. Ga alsjeblieft zo door met jullie enorme enthousiasme! Hartelijke groet, Karin Huijts
Jansen schreef op 11 juni 2014 om 22:25
Hartelijk dank bij het verhelpen van mijn chronisch verstopte neus. Zeer vakkundig.
Eric Deckers schreef op 30 december 2013 om 12:22
Jammer dat het contact met onze praktijk niet als prettig ervaren is. Het is bij ons gebruikelijk dit soort zaken persoonlijk te bespreken en niet via het gastenboek. Eric Deckers
Ton de Vries schreef op 30 december 2013 om 09:50
Zeer onvriendelijke praktijk assistente. We wilden ons inlaten schrijven omdat we naar Haelen zijn verhuist. Gelukkig kun je er beter op tijd achterkomen dat het een waardeloze praktijk is.
Petra schreef op 24 augustus 2013 om 11:00
Uitstekende praktijk met uitstekende doktoren. Ben laatst enorm goed geholpen bij het verhelpen van een vervelende blaasontsteking.