CORONAVIRUS NIEUWS

Coronavirus- update

Het nieuwe coronavirus lijkt veel op een griepvirus. Je kunt er koorts en luchtwegklachten van krijgen, in sommige gevallen een longontsteking. Het is een virus, geen bacterie, dus antibiotica helpen niet. Het is een ziekte die je lichaam zelf moet overwinnen. Bij ernstige vormen kan een ziekenhuisopname noodzakelijk zijn. Is dit niet het geval dan is het vooral belangrijk anderen niet aan te steken en zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen, thuis in je eigen omgeving, dat zorgt voor het snelste herstel.

Probeer te voorkomen dat u virussen krijgt of aan anderen geeft:

* Was uw handen vaak met zeep. Was uw handen minimaal gedurende 20 seconden. Gewone zeep is afdoende, u hoeft geen speciale desinfecterende zeep te gebruiken.
* Nies en hoest in uw elleboog.
* Gebruik papieren zakdoekjes.

Met name mensen met een verminderde weerstand en ouderen hebben kans op longontsteking of ernstiger verloop van het Coronavirus.
Heeft u ernstig COPD, hartfalen, krijgt u chemotherapie of andere immuunsysteem-onderdrukkende medicatie, let dan vooral op.
Vermijd plaatsen waar veel (zieke) mensen bijeenkomen: wachtkamers, ziekenhuizen, bussen, treinen, café’s etc. Dus ook onze wachtkamer !

KOM NIET NAAR DE PRAKTIJK ALS U LUCHTWEGKLACHTEN
EN/OF KOORTS HEEFT !

Neem in dat geval telefonisch contact op met de praktijk voor een afspraak.
Voor het inloopspreekuur van de behandelkamer/assistentes geldt:
kom alleen als het bloed prikken of de andere reden waarvoor u komt niet enkele weken uitgesteld kan worden. Bij twijfel verzoeken we u eerst even te bellen.

Er zijn dagelijks nieuwe ontwikkelingen wat betreft de verspreiding van het virus en de maatregelen die genomen worden. De meeste actuele informatie kunt u vinden op de website van het RIVM, https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19.

Meer informatie vindt u ook op www.thuisarts.nl.

Tot slot: Nu blijkt dat de medische zorg rondom het corona virus veel tijd en aandacht behoeft. We moeten minder urgente afspraken uitstellen tot nader order. Dit geldt onder meer voor de periodieke controles bij de praktijkondersteuner.

Openingstijden Apotheek Servicepunt – Doktersapotheek Heythuysen

Het Apotheek Servicepunt in onze praktijk is tot nader bericht gesloten.
Om Uw medicatie te kunnen ontvangen zijn er de volgende mogelijkheden:

*De locker naast onze praktijkingang
*Bezorgservice aan huis
*Afhalen in de Doktersapotheek: Oude Trambaan 25, 6093 CD Heythuysen. Tel.nr: 085 902 4490